2.6.3 Communicatie
Dit scherm bestaat uit maximaal 4 blokken:
- uitvoeringsprogramma 2018-2022;
- actuele bestuurlijke actiepunten;
- actuele beleidsontwikkelingen en
- taakvelden per thema.
Via het + teken worden de details zichtbaar. Als er geen details zijn wordt het blok niet getoond.
Uitvoeringsprogramma 2018-2022
Wat willen we bereiken in 2018-2022? | Wat gaan we daarvoor doen in 2021? | Type | Planning |
---|---|---|---|
1. Verbeteren/vernieuwen van de digitale communicatie | 1.1 Uitbreiding digitale communicatie en bijbehorende formatie. | Uitvoering | 4e kwartaal |
1.2 Uitbreiding webcare en bijbehorende formatie. | Uitvoering | 4e kwartaal |
Actuele beleidsontwikkelingen
Onze digitale kanalen spelen een steeds belangrijkere rol in onze dienstverlening en communicatie met inwoners en ondernemers. Daarnaast hebben we te maken met een groot aantal gemeentelijke projecten, maatschappelijke opgaven en nieuwe wetgeving en technieken. Hierdoor de druk op de digitale communicatie toe, met name op de capaciteit.
Digitale communicatie speelde een sleutelrol bij de coronacrisis. Informatievoorziening moest snel en breed toegankelijk zijn, veel digitaal maar ook via geprinte media. En voor de vele internationals in onze gemeente in het Engels. Inwoners hadden veel vragen over de maatregelen en vervolgens over de versoepeling van de maatregelen. Voor vragen gaan mensen niet naar het Rijk maar naar de gemeente. Om hier goed op in te spelen is de website in korte tijd ingericht op informatievoorziening voor verschillende doelgroepen en voor het aanvragen van de diverse coronaregelingen. Bij deze crisis hebben we veel online campagnes over de regels en gedrag ingezet, met name via social media kanalen. Ook maakt deze tijd duidelijk hoe belangrijk het is om de buitenwereld naar 'binnen' te halen. Het geeft ons een beter beeld van wat er speelt en waar we als gemeente op moeten inzetten. We willen dit verder ontwikkelen.
De overgang naar het thuiswerken vroeg veel van de organisatie en extra inzet van interne communicatie om medewerkers aangesloten, gemotiveerd en verbonden te houden. Daarvoor maken we meer dan voorheen gebruik van interactieve kanalen en andere middelen, zoals video.
Taakvelden per thema
Dit thema maakt onderdeel uit van taakveld Ondersteuning organisatie op programma 2.7 Overhead.